Location,Oosterzele
+32 468 27 63 34
Decaluwestan@gmail.com

Digital boost day unizo

Digital boost day unizo

Op 24 november ’22 heb het digital boost day event gevolgd van Unizo. Persoonlijk was dit de eerste keer dat ik meedeed aan zo een type online event. Hierin had ik de keuze om meerdere webinars te volgen over digitaal ondernemen. Voor mij was de keuze snel gemaakt, ik heb namelijk de webinars bekeken over “Ontwerpen met Canva” en “Trends voor social media”. Waarom ik zou overtuigt was van mijn keuzes zal ik nu bespreken.

Om te beginnen had ik dus gekeken naar “The art of growing” van Alysia Lara Kitir, oftewel “Ontwerpen met Canva”. Deze koos ik omdat ik zelf ook werk met Canva, maar hierin nog totaal niet gevorderd ben, ik hoopte dus zo mijn kennis van Canva uit te breidden. Dat is zeker en vast gelukt, ik heel wat zaken bijgeleerd over video monteren en presentaties maken. Persoonlijk wist ik niet eens dat je presentaties kon maken met deze tool. Ik dacht dat Canva een simpele edit website was voor foto’s. Alysia vertelde ook meer over de voordelen van een pro membership te hebben. Je krijgt bv toegang tot enorm veel non-copyright afbeeldingen en video’s, en kan je ook veel meer functies gebruiken. Tot slot zou je ook 1TB aan opslag krijgen op Canva, wat bij een standaard member maar 5GB is. Met andere woorden ik ben nu zeker aan het overwegen om een pro member te worden op Canva. Zeker omdat je zo alles in 1 grafisch ontwerp tool hebt en zo hoef je dus niet van de ene fotoshop software naar de andere te gaan.

De tweede webinar die ik heb bekeken was “Trends voor social media” van Saskia Goffin en Jo Hendriks. Ik was direct overtuigt om deze te volgen, omdat ik zelf ook werk in deze sector. Ik onderhoud zelf ook de sociale media van een KMO. Deze webinar kon mij dus alleen maar helpen en verbeteren in mijn werk. Ik heb ook heel wat nuttige tips hieruit kunnen halen, zoals het belang van het gebruik van hashtags bij posts en waarom promoten van je product geen geld verspilling is. Beide helpen je om je bereik te vergroten en je doelgroep sneller te bereiken. Ook gaven Saskia en Jo nog wat tips over wat je best niet doet, namelijk volgers kopen of elke trend volgen. Want hierin zit niet altijd je doelgroep. De conclusie van de webinar was dus volgens mij dat je op zoveel mogelijk manieren je doelgroep moet zien te bereiken.  Het belangrijkste is gewoon dat je dit op een goede en fijne manier doet, zoals werken met een vaste lay-out, of niet te formeel zijn. De beste manier om dit allemaal te realiseren is feedback van de klant zelf, want die is namelijk degene waarvoor je dit doet.

Over het algemeen was vandaag dus een leerrijke ervaring en zou ik het zonder twijfel vaker willen doen, of het nu voor school is of niet. Ik ga ook proberen alle tips en tricks van de workshops in de praktijk toe te passen in de toekomst!